Sælgerprofilen – Når du vil udvikle dine sælgeres kompetencer og adfærd i salget
Ligesom mange andre brancher og professioner, er salgsmarkedet også i konstant udvikling og forandring. Konkurrencen er hårdere og kunderne mere velinformerede end tidligere. Faktisk har den typiske B2B-kunde allerede gennemført 50-60% af købsrejsen, før der tages kontakt til en eventuel leverandør. Det stiller store krav til sælgerne og sammensætningen af salgsteams.
Selvom sælgerne anvender forskellige tilgange og processer for at opnå resultater, er personlighed og adfærd ikke uden betydning, når det handler om at skubbe konkurrenterne af banen og selv sikre salget. Det bekræftes af forskning, der påviser, at succes i salg i højere grad skal findes i sælgernes adfærd end i kvaliteten og antallet af sælgernes kunderelationer.
Fordi en sælgers adfærd kan være afgørende for en virksomheds succes, er det vigtigt at have kendskab til og viden om, hvilken adfærd sælgernes udviser i salgssituationer. Med PeopleTools’ Sælgerprofil får du et stærkt dialogværktøj til at udvikle salgsmæssige kompetencer og finde nye veje til at skabe bedre salgsresultater.